Diesel, LPG of laden we de batterij op?

19 november 2017

Intern Transport

Diesel, LPG of laden we de batterij op?

 

We kunnen er gewoon niet omheen. Meer dan ooit zien de gebruikers van intern transportmiddelen de noodzaak van energiezuinige trucks. Het past naadloos bij het algemene bewustzijn dat onze energievoorraden eindig zijn en we meer zorg moeten hebben voor ons milieu. Schoner en zuiniger rijden is ook voor intern transportmiddelen een thema geworden. De kostenbesparingen worden met de dag interessanter, gezien de hoge energieprijzen.

 

Bij de afweging van het juiste intern transport staan verschillende overwegingen centraal: economische en functionele keuzes en veiligheid en duurzaamheid. En als het gaat om de aandrijving van de hef- en magazijntrucks: kiezen we als vanouds voor diesel of LPG of laden we de batterij op en gaan we gewoon aan de slag? Of spelen er meer aspecten een rol?

 

Akkerbouw

Bij de sector Intern Transport van GroeNoord is de doelgroep akkerbouwers en hoewel daar de vraag naar elektrische machines groeit, zijn de meest verkochte machines nog steeds diesels. Elektrische transportmiddelen hebben nog hun beperkingen. Een batterij gaat nog niet een hele dag mee, waardoor er in piektijden bijvoorbeeld behoefte is aan een tweede batterij. Maar een extra batterij de rest van het jaar ongebruikt laten liggen is slecht voor de batterij en dus een te dure investering.

 

Toyota

Fabrikanten ontwikkelen wel steeds betere lithiumbatterijen die tussendoor volledig opgeladen kunnen worden. Toyota test veel met lithium en waterstof. In het Toyota Design Center wordt voortdurend gewerkt aan de ontwikkeling van ruwe ideeën tot magazijn- en heftrucks. Met de focus op innovatie, kwaliteit, efficiëntie, gebruiksvriendelijkheid en duurzaamheid en geïnspireerd door de trends in de sector, ontwerpen zij oplossingen voor intern transport. De doelstelling van Toyota is om in Noord- Nederland naar een marktaandeel van 30% te gaan. GroeNoord heeft kwaliteit en service hoog in het vaandel en verkoopt binnen Intern Transport exclusief het A-merk Toyota. Zowel GroeNoord als Toyota kijken vooruit en de samenwerking is gericht op de langdurige inzet en beschikbaarheid van de intern transportmiddelen. Voor onderhoud en keuringen kunnen klanten met alle merken intern transport bij GroeNoord terecht.

Ander nieuws

Februari 2020

4 februari 2020

GroeNoord Berlikum verhuist van Berlikum naar Hallum.

Januari 2020

7 januari 2020

Used Center Smilde

5 januari 2020

Akkerbouwbedrijf Van Zwol

3 januari 2020

MagGrow

December 2019

31 december 2019

Alexander Smit, GroeNoord Emmeloord

Alle nieuwsberichten